Histories Destacades
escalada en gel al Pedraforca Raquetada 2017 NOVA SECCIÓ DE MARXA NÒRDICA Vall del Congost i mitja de Barcelona

escalada en gel al Pedraforca

Una de les activitats més espectaculars i atractives que es poden gaudir a la muntanya es l’escalada en gel, i tot i que genera grans sensacions no es pot pendre a la lleugera dons també es una de les activitats més perilloses. Aquest hivern està sent molt millor que els anteriors, sense ser excepcional ens […]

Raquetada 2017

Port del Compte, Solsonès. Aquest any hem aprofitat les condicions inmillorables i ens hem apropat a una zona que els darrers anys a tingut poques precipitacions de neu per gaudir de les suaus pendents del massís i tenir una perspectiva diferent del pirineu. Hem pujat al Pedró del Quatre Batlles de 2386m, cim culminant i […]

NOVA SECCIÓ DE MARXA NÒRDICA

Arrenca la nova secció de marxa nòrdica amb dos entrenaments setmanals , dilluns mati i dimecres tarda , de la ma de la nostre instructora Raquel Sànchez qui ens deixa un article per poder conèixer una mica mes la marxa nòrdica.                  QUÈ ÉS LA MARXA […]

Vall del Congost i mitja de Barcelona

Un cap de setmana mes la seccio de trail del CEM CERDANYOLA ha estat present en diferents punts de la geografia Catalana. El mes muntanyecs s’han desplaçat a Aiguafreda per fer un dels entrenaments encarats a la preparacio dura cursa que es realitza a aquesta localitat, la Mitja i Marato de la Vall del Congost. […]

escalada en gel al Pedraforca

Vall del Congost i mitja de Barcelona

15 febrer 2017

Llegeix la historia sencera

Sant Maurici-Refugi d’Amitges A les 6 en punt del matí arriba el bus, ja fa estona que hi ha gent esperant amb la motxilla i plovisqueixa. Després de 20 dies de preparació, xerrades i moltes consultes sobre la meteo i el material per dur, a arribat el día. I es que tot i ser una sortida “fácileta” de muntanya, la mayor part dels integrants s’estrenen en la muntanya hivernal, es posen raquetes de neu i dormiràn per primer cop en un refugi. Tot i els avisos d’alerta sobre el risc d’allaus tinc contacte a diari amb el Valentí, el guarda d’Amitges i hem va informant de la situació. Ells han pujat divendres i hem comunica que han caigut 30-40cm de neu , però que el temps millora de cara dissabte millor el día i diumengefarà un sol radiant. Comencem a caminar a les 12 del migdia amb nùvols i algùn floc de neu, el bosc està carregat de neu, espectacular, una postal contínua. El grup més fort lidera la marxa amb l’Albert al front alternant els     primers i marcant la millor traça. S’agraeix perquè el grup més gran i inexpert troba un camí perfectamente fressat i sense perdua que facilita el control i la seguretat. Anem guanyant metres i descubrint racons increibles, tot està cobert de neu i els cims que ens envolten presenten una imatge alpina digne de les muntanyes llunyanes que tots sommiem. Trobem el llac de Sant Maurici totalment gelat igual que els estanys de Ratera, un espectacle que ens acompanyarà tot el cap de setmana. Arribem amb molt d’esforç al refugi, 1200m de desnivel gairebé han posat a prova la resistència de tots, molts han pasat una mala estona que tot i el patiment queda enrera al trobar-se dins el refugi, calent i confortable, amb el sopar a punt i tot el grup disposat a compartir una bona estona. El sopar es abundant i genera ambient a cada taula, el refugi a obert per nosaltres i es podría dir que està ple de l’esperit del CEM, i després de satisfer la gana toca fer algún parlament, que faig sense gaire problema. Felicitem al Jose que fa anys , agraim a  l’Albert la feina feta i a la Puerto el seu esforç,  que tot i arribar la darrera a posat tot per fer la caminada. Finalment agraim també al Valentí i el seu equip el tracte rebut i els obsequien amb un buf del CEM,  que si aneu alguna vegada el veureu penjat. L’endemà surt un día espectacular, esmorzem veient con aixeca el sol      i ja ens fem a l’idea de que picarà. Un cop tot recollit inicien el camí de baixada, reseguim la mateixa traça de pujada que facilita molt el pas, tothom està convençut de que hem fet una gran activitat esportiva, però el més important ha estat la convivència entre les diferents seccions i els sòcis, molts d’ells no es coneixien i tot i així l’ambient ha estat increiblement agradable. Un cop arribats a Espot mengem alguna cosa esperant al bus i comentem la sortida que acaben de finalitzar,tot i que no podem evitar planejar de noves. Per: Ramon “Mon” Rodríguez

Publicat a Alta Muntanya, Excursionisme0 Comentaris

EL NOU ROCÒDROM PORTÀTIL

14 febrer 2017

El pasado jueves 9 de febrero el  Club d’Esports de Muntanya Cerdanyola (CEM) adquirió una instalación deportiva.   Un monolito con 4 caras de aproximadamente 6 metros de altura totalmente portátil para realizar exhibiciones, competiciones, atracciones para niños y un montón de actividades que se pueden realizar con dicha […]

24 novembre 2016

Matinem més del que es habitual i a les 6h ja enfilem cap a Tarragona, destí Margalef, una encantadora població a l’estret nord del Priorat, petit nucli urbà amb poc més de 100 habitants que es disposa al llarg del pas del riu Montsant amb una calma i ordre rural encantadors. Parem a l’hostal de […]

Publicat a Excursionisme, Noticies0 Comentaris

Calçominatada 2016

05 novembre 2016

Arriba la quarta edició de la la Calçominatada i com cada any la volem compartir amb totes i tots vosaltres. Primer gaudirem tots plegats d’una caminada pels boscos de Collserola que finalitzarem al Centre Cívic de Montflorit amb un menú de Calçots per a tots i a totes. Reserveu doncs el proper dia 27 de […]

28 octubre 2016

A les set del matí, ens trobem tots a l’ateneu i encara que no està clar si plourà pugem ràpidament i enfilem cap a Sant Quirze de Besora. En una horeta estén fent un cafè alguns, esmorzant altres. Al poble comentem la jugada i alguns con sempre desconfiant de la llargada i duresa de l’itinerari […]

Publicat a Excursionisme, Noticies0 Comentaris

Segona edició de la fira de l’esport

16 setembre 2016

El proper diumenge 18 de setembre al Parc del Turonet ens podràs trobar a l’estant del CEM, i al rocòdrom! La instal•lació d’una pista de patinatge, un circuit de minikarts i l’ampliació de l’espai al Parc del Turonet, són les principals novetats que ens porta enguany la Fira de l’Esport de Cerdanyola, que arriba a […]

Publicat a Noticies0 Comentaris

Cursos de formació de les seccions d’escalada i de barrancs

11 setembre 2016

Durant els propers dies el CEM començara dos cursos especialitzats per aquells socis i sòcies que desitgin iniciar-se en l’escalada i en els barrancs. En els següents enllaços podreu torbar la informació de cada un d’ells: Curs d’escalada Curs de Barrancs

Publicat a Barrancs / Ferrades, Escalada0 Comentaris

Resultats de la X Cursa de Poblats Ibèrics

18 juliol 2016

Aquests cap de setmana ha tingut lloc la desena edició de la cursa de poblats. Superant els 500 participants aquesta cursa ha esdevingut una de les imprescindibles del calendari, en aquest enllaç podeu consultar els resultats: Web X Cursa Poblats Ibèrics.

Publicat a Trail Run2 Comentaris

DESTACATS

Estem a Facebook

Piulades @CEMCerdanyola

1. CEM Cerdanyola
    CEM Cerdanyola: Arriba la neu i ja tenim aquí els nous equips de lloguer fixe.climb per a sòcies i socis del… https://t.co/oFRleuiRaz

2. CEM Cerdanyola
    CEM Cerdanyola: Unes quantes imatges de la sortida de la secció de senderisme del passat diumenge dia 20.… https://t.co/kgrkMB9PvK

3. CEM Cerdanyola
    CEM Cerdanyola: @atcerdanyola .Crec que aquesta menció anava per vosaltres.