Catàleg | Noticies

Caminada Popular Aiguafreda, 02/04/17

Tot i que la jornada prèvia ha estat “passada per aigua” i els pluviómetres de les diferents estacions meteorológiques del Vallès i de la majoría de comarques del pais han arribat a quantitats molt elevades, el dia desperta net i amb una previsió primaveral. Els amics Gafarrons, organitzen la la 20ena edició de la “Caminada Popular d’Aiguafreda” i no podíem deixar de participar, dons en els darrers anys hem participat i ens hem trobat molt agust i hem gaudit amb els seus itineràris dins dels parc del Montseny. Som un petit grup del Cem però prou representatiu, i les ganes de fer camí i esbrinar quins paissatges ens regalarà la jornada hens fa oblidar que hem matinat més que un dia de feina qualsevol, tant i fà, segur que paga la pena.

Com ja es habitual la sortida es fa a la plaça de l’ajuntament, les carpes de control i rebuda dels participants estàn atapeïdes de marxaires i gent nerviosa intentant trobar el seu nom a les llistes i preparant boses i motxilles, alguns amb fila de corredors ultramaratonians fan estiraments impossibles i altres revisen els seus cronòmetres i GPS per tal de sincronitzar el temps i tenir clar que la cobertura i conexió satèlit es correcte, el posicionament orbital es imprescindible per tal de no sumar ni restar cap detall o paràmetre del circuit. Nosaltres fem un cafetó per acabar d’agafar el tó i comencem amb ànims a recorrer els carrers de la part nord del poble per enfilar cap al bosc proper i els desnivells que tenim pel devant. Sense adonar-nos entrem en corriols ben fressats que encara i anar precedits per un bon nombre de participants, encara ens mullem amb les fulles dels matolls, boixos i alzines dels marges, dons l’espai que queda es ben just per una persona, tot i que de tant en tant entrem i travessem una pista que puja en el mateix sentit. Aviat trobem el primer control, ja clàsic, amb la coca de sucre i el batut de xocolata, que tot s’ha de dir, es perillós per un estómac rebel que vulgui fer de les seves i donar pas a una emergència evacuatória……

Els corriols i clarianes amb vistes al Tagamanent son la tónica de la caminada, seguint una pujada continuada però molt cómode i fàcil de seguir amb un ritme al·legre arribem al segón control i punt on es fa l’esmorzar enmig d’una boira trencada que deixa entreveure el sol lluent que hi ha sobre, el poblet del Brull. Petit enclau encissador i molt bucólic, on ocupant els prats d’herba próxims a l’esglèsia de Sant Martí del Brull s’arrepleguen els centenars de marxaires que habent arribat fan cua per obtenir la butifarra o qualsevol de les begudes que ens ofereix l’organització. Repressa la marxa després de refer forces i amb la convicció de que estem en el punt més alt i ja només queda baixar, la temperatura ja es prou alta com per treure el jersei i anar fent amb la samarreta de màniga curta, es un plaer poder sentir l’airet frescot dels espais obacs que travessem i fer un pas cap a un estiu que ja es molt proper.

Anem progressant per corriols molt macos, i tot i anar trobant molts trams enfangats i relliscosos, no es problema avançar amb bon ritme, alguna que altre relliscada només soposa una anécdota que produeix crits d’alerta o somriures, tot advertint que tothom prengui cura amb l’intenció d’evitar un accident no dessitjat. Arribem al tercer control on trobem a la Tieta Antònia, que fidel a la seva participació incondicional en les caminades dels Gafarrons te paraules amables i engrescadores per tothom, rient amb tothom que li fa un acudit o li dirigeix algún comentari sobre lo bé que se la veu, aquesta dona es incombustible!!!!! Ja estem molt aprop de la meta, es comença a escoltar la remor de la carretera i el bordar de gossos ens indica que estem a prop de les urbanitzacions properes a Aiguafreda, ja es més de migdia i l’esmorçar queda lluny, aixó fa inevitable parlar de fer un vermut i de com la gana comença a fer acte de presència. En poca estona arribem al poble i creuant els carrers asfaltats arribem al punt d’inici on les mateixes carpes de sortida ara fan el recomte dels arribats i entreguen l’obsequi de la caminada que aquest any es una samarreta conmemorativa. Esperem tornar l’any vinent i gaudir del gran treball que fan els amics dels Gafarrons.

Per : Ramon Rodriguez

Be Sociable, Share!

Deixa una resposta

DESTACATS

Estem a Facebook

Piulades @CEMCerdanyola

1. CEM Cerdanyola
      CEM Cerdanyola: Bones vacances , en veiem al setembre! #cerdanyola #cemcerdanyola https://t.co/0NBSMTM8gw

2. CEM Cerdanyola
      CEM Cerdanyola: Arriba la neu i ja tenim aquí els nous equips de lloguer fixe.climb per a sòcies i socis del… https://t.co/oFRleuiRaz

3. CEM Cerdanyola
      CEM Cerdanyola: Unes quantes imatges de la sortida de la secció de senderisme del passat diumenge dia 20.… https://t.co/kgrkMB9PvK