Catàleg | Noticies

La Trencacims

Havent passat ja una setmana de l’ultramarató de Trencacims, encara, alguns ens recuperem de l’esforç, altres de les ferides i uns altres tan frescos com si haguéssim fet només una passejada per la platgeta; és moment, per tant, de fer un repàs de l’experiència de la gent del CEM Cerdanyola tant a la “passejada llarga” (50 kms. i 4.500 mts. desnivell positiu) com a la “curta” (23 kms i prop de 2.000 mts. de desnivell).

Trencacims és sinònim de festa…festa de les grosses, tant pel fet de córrer-la com per la festa que hi ha tot el cap de setmana en aquest poblet petitó del Deltebre, Paüls. El poble sencer s’entrega a aquesta cursa amb tota la seva ànima per tal que el corredor es senti molt a gust allà i l’aconsegueixen.

Intregrants del Club: Miquel, Jose, Xavi, Joaquim, Ferran, Jordi, Rubén, Albert i Toni (Manquen Jesús i Daniela).

La divendres pel vespre vam anar apareixent els integrants del club més agosarats (per no anomenar-los “els més zumbats”), els que feiem l’ultramarató. Després de recollir els dorsals, petar la xerrada amb altres corredors, va tocar anar a sopar, preparar l’equipació per la sortida i dormir, que l’endemà tocava matinar i estar hores per la muntanya.

Sonen els despertadors, uns triguen més que els altres, però tots estem llestos per passar el control de material i aparèixer per la sortida a l’hora, per fer-nos alguna foto, per recordar que no estem bé del cap; de fons, escoltem com bufa amb força el vent.

Música de fons, focs d’artifici i torxes per acompanyar als corredors a la sortida. 6:30 AM i arrenca la cursa; després de passar pels carrerons del Poble, enfilem una pista que comença a fer-se més estreta cada vegada i que comença a picar progressivament, fins que comença la part seriosa de la cursa i apareix una bona pujada amb pedres, semblants a esglaons fins que arribem al primer avituallament, allà podem admirar per on haurem de continuar pujant quasi grimpant i notem que el sol, que ve acompanyat d’un fort vent. Grimpem i passem una escletxa de la muntanya; a partir d’allà, una baixada, que ens enfonsa als Ports, amb molt de vent, continuem pujant i baixant, fins que ens s’enfonsem a un bosc de pins, que ens porta a una de les temudes pujades, la Punta de l’Aigua, una roca pelada, amb un penya-segat a esquerra, la difícil pujada s’endureix amb el vent. Després d’aconseguir coronar-la, arribem a una baixada tècnica a una petita part, però que després ens facilita recuperar cames i l’alè.

Arribem una mica més enllà de l’equador de la cursa i ens rep una pujada que sembla que no sigui molt dura, però conforme portem una estona, es comença a endurir i amb els quilòmetres que portem a les cames, a alguns se’ns converteix en una calvari i patim molt. Després d’aconseguir pujar-la, comencem a baixar i arribem a un avituallament per recuperar forces i poder encarar els últims 10 kms.

Retornem la marxa i tornem a pujar, però aquest cop no es fa tan dura i al final veiem el final de la pujada i ja sabem que només ens queda 4 kms. de baixada agradable fins arribar a la carretera que ens porta a Paüls, a la glòria. Un cop allà passem pels carrers amb els vilatans aplaudint la nostra gesta, fins que veiem l’arribada, amb alegria entrem a l’arc del triomf…Ho hem aconseguit som “finishers” de l’ultramarató. Ara ens toca recuperar forces i xerrar amb els companys de l’experiència.

Dit tot aixó, remarcar que tots els integrants del club vam aconseguir acabar la cursa.

Molt meritori el 8è lloc de Jesús Fraile, 2n a la seva categoria:

196 – Daniela Surugiu                                  11:17:59

227 – Miquel Tomàs                                     12:31:47

228 – Toni Carrasco Galindo                     12:31:49

L’endemà es disputà la mitja marató, amb una part semblant a l’ultramarató; encara que part de la pujada a la Punta de l’Aigua es va eliminar pel fort vent que hi havia.

El nostre “míster”, Isaac, quan lluitava per la 3a plaça va tenir una forta caiguda, que li va fer perdre aquesta posició i acabar amb un dit de la mà fisurat i un altre molt adolorit, a més d’algunes ferides. Tot i això, va acabar en una excel·lent 4a plaça (1r de la seva categoria).

Resultats

Pos.                                                                                          Temps

004.- Isaac Duarte Martínez:                                           02:13:47

141.- Mireia Cortés Urdi                                                   03:40:26

Per : Toni Carrasco

Be Sociable, Share!

Deixa una resposta

DESTACATS

Estem a Facebook

Piulades @CEMCerdanyola

1. CEM Cerdanyola
      CEM Cerdanyola: El diumenge passat la secció de #senderisme va participar a la caminada de la Mola Santa,… https://t.co/wdusa4JlAc

2. CEM Cerdanyola
      CEM Cerdanyola: Foto de germanor de la secció de ciclisme d'aquest cap del setmana, volta a Gallifa pujant per… https://t.co/pYxcLaSBlm

3. CEM Cerdanyola
      CEM Cerdanyola: En David Javega aconsegueix acabar l'ultra 100 Miles del Sud de France. Ha arribat en la… https://t.co/xEinazo50q